måndag 7 januari 2008

Sova?

Kan inte somna. Det här är vedervärdigt! Ligger och snurrar och funderar. Och ja, vad funderar man över då? Jo följande saker mal runt i huvudet just nu:
  • Skötbord, hur i h-vete ska vi få till det...
  • Spjälsäng... var ska den stå då? Eller är det kanske bättre med en vagga bredvid sängen. Tror inte på att samsova....
  • Möblera om i sovrummet... skulle behöva mer utrymma så pricks saker får plats. Kanske räcker med att sortera ur några garderober... men det vågar jag inte göra... inte mina grejor...
  • Föräldrapänningen... hur många dagar ska jag ta ut per vecka, vad är mest ekonomiskt...
  • Vill att allt ska vara klart innan prick tittar ut... känner mig just nu tok stressad och vet inte hur det hela ska gå ihop.
  • jag vill boa, men jag vet inte hur... vill ha lite hjälp kanske...
  • Vad har jag gett mig in på, kommer det här verkligen att bli bra. Just nu känns allt bara tokgalet.
  • Prästationsångest är ett milt uttryck...
  • Hur blir man en mamma?

1 kommentar:

MMS sa...

Helt naturligt att oroa sig. Mamma blir du naturligt när prick tittar ut. Så mycket utrymme tar inte h*n så att garderober behöver utrymmas :-)Ett litet råd på vägen, allt kan inte vara klart innan prick kommer, och behöver inte var det. Det ordnar sig!