onsdag 30 januari 2008

Sova, semla, salt

Det var en mycket trött dag igår. Det var länge sedan jag var så trött så ögonen går i kors och alternativet står i mellan att duscha kallt eller somna. Jag somnade. Men i magen var det aktivitet. Prick var mycket pigg igår. Det for som bara den i magen, hela dagen. Jag vet int eriktigt när Prick sov, kanske då jag sov.

Sen åt jag och J årets första semla igår. Jag har längtat så länge och igår var det dax. Underbart! Lika gott som jag mins sedan förra året. Det får bli några fler innan säsongen är över...

Jag har varit jätte duktig med att undvika salt sedan i lördags. Jag tror att det kan ha hjälpt lite, men jag vet inte. Jag tycker att jag är ganska svullen fortfarande. Det är väll bara att stå ut. Det går ju över snart... :o)

Idag var det snöstorm. Det tog lite längre tid än vanligt att ta sig till Uppsala. Men det jämnades ut av att vi bara var två av fyra i bilen, vilket betyder att det blev en mindre omväg än vanligt. Föreläsningen på fm var väldigt bra. Neurologi, väldigt spännande. Tyvärr var föreläsningen på em inge bra alls. Det känns som en genomgående trend, att hälften av föreläsningarna är bra.

Prick har varit lugnare idag. Säkert trött efter gårdagens aktiviteter.

Inga kommentarer: