söndag 6 januari 2008

Skötbord

Jag och mitt problem med skötbord. Vart ska det stå??? Hur ska det stå??? Just nu funderar jag på ett skötbord som man sätter på badkaret. Det som talar emot det är att då måste jag flytta på det varje gång badkaret ska användas, det blir även svårt att använda tvättstället ovanför badkaret. Sen har vi alternativet med att köpa en byrå med utvikbart skötbord. Då kan det stå i badrummet utan att ta en massa plats mittemot toaletten. Knöligt. Det kan krävas en botaniserande resa till IKEA. Sen hittade jag en lista på vad man bör ha hemma när bebisen kommer hem... då blev jag lite lätt stressad... igen... (http://www.barntotal.se/startsidor/gravid_start/startkit_foer_bebisar/) Aja, det finns en vagn i alla fall, och ett par föräldrar som bara längtar... det kanske räcker som en start.

Idag kom jag på att prick skulle kunna titta ut om 7v och det skulle vara helt normalt... läskig tanke... Helt plötsligt blev allt så verkligt igen.

1 kommentar:

MMS sa...

Hoppa över skötbordet över badkaret, tror att du blir galen på allt lyftande fram och tillbaka. Byrån blir väl bra, då får ni plats med lite kläder och blöjor, tempen och alvedonet :-)