torsdag 24 januari 2008

Ensam hemma

J. är påväg till Finland och ska jobba där i morgon. Det betyder att jag är ensam hemma i natt. Tråkigt. Det är lite ensamt här i min soffa. Sitter och tittar på handbollen. Har en känsla för att det inte kommer att gå bra. Hoppas går ju, menmen.

Så vad har jag gjort idag då. Jag vaknade vid 8 då prick som vanligt började böka. Det börjar mer och mer bli fasta tider för städning och dans där inne. Jag åkte till jobb för att prata om lön. Men det blev inte riktigt så. Facket tyckte att vi inte skulle prata lön än då de centrala avtalen inte är helt klara, eller inte klara alls. Tänk om det blir strejk. Det skulle ju just vara typisk om det blir strejk nu när jag ska vara ledig. Det skulle kunna ha varit lite skoj... tror jag. Passade på att gå på biblioteket på sjukhuset och låna lite böcker till skolan. Det blev en hel hög. Lånad några böcker till mig självv med. Vet inte om jag hinner läsa dem, men nu har jag dem i alla fall.

Hem och äta lunch med T. Härligt! Ok mat och fantastiskt sällskap. det var ett tag sen vi åt tillsammans. Hoppas att hon får jobbet. Då kan vi fika massor! Prick gillar att luncha tror jag. Det blev ett himla liv där inne i alla fall. Fossingar uppåt och till höger. Och ja, prick träffade ett revben... aj...

Väl hemma igen blev det en del pluggande. Har många böcker på hög som borde gås igenom. Sen har jag en föreläsning som borde skrivas rent. Men tid finns. Bara dumt att stressa. Det får ta den tid det tar.

Inga kommentarer: