söndag 13 januari 2008

Fartfylld helg

I fredags blev det lunch med T. och sen började projektet bygga ihop IKEA möbler. Det tog mig ett antal timmar att få ihop det som jag vill. Jag borrade och skruvade, och var tvungen att gå till Claes Olsson och komplettera verktygslådan. Varm blev jag, men oj så bra det blev. Jag är riktigt stolt över mig själv. Så nu Har vi ett skåp med tre skåp i i badrummet. Två skåp för smutstvätt, och ett för städsakerna. Det som saknas nu är bara en bänkskiva att lägga på, sen kommer det att vara helt klart. Jag är SÅ stolt över mig själv.

Lördagen började med ett yoga pass. Oj vad stel jag har blivit. Får se till att yoga på nu, det kanske inte blir bättre med stelheten, men den kanske inte blir värre i alla fall. Sen skulle jag gå till apoteket. Gick förbi Polarn och Pyret på vägen och såg att det var rea... oj då. Var ju tvungen och gå in och titta lite. Jag har ju faktiskt inte köpt nå kläder till Prick. Det blev endel kläder i blandade storlekar 50-62. Min lilla prick kommer att bli så tjusig. Hem, duscha, äta och dra iväg till IKEA för att köpa in det sista till skåpet, tvättsäckarn. Sen åkte vi till P. för att äta middag. Han måste ha tillbringat några timmar i köket. Mycket gott! Pojkarna drack vin, och jag fick nöja mig med Cola. Men det funkade det med :). Vi fick styla våra efterrätter själv genom att pritsa choklad som sedan stelnade i kylen... Jag tror nog att J. blev finast. Vet inte riktigt vad det föreställde, men det var konstnärligt.

Idag har jag pluggat och gjort efterforskningar inför en resa som ska bli av i höst. Är ganska trött idag, då det blev toksent igår och jag naturligtvis inte kunde somna när vi väl kom hem.

Prick däremot är jätte pigg. Både igår och idag har det dansats en hel del i magen. Är lite roligt faktiskt. Det känns som om någon drar en armbåge på huden ganska hårt, inte så det gör ont, men liksom på insidan av magen. Svårt att beskriva. Men det är mysigt, man blir liksom påmind om vad som ska komma skall.

Inga kommentarer: