tisdag 1 januari 2008

NYTT ÅR!!!

Då var vi hemma igen efter ett härligt dygn på Färna Herrgård. Vi började med att få massage och bada bubbel. Bastade lite med. Stackars J vart så varm så att han satt och eftersvettades i säkert en halvtimme. Men det var inget som inte en öl kunde råda bot på. Vi åt lite grönsaker, dipp, chips och frukt och sen gick vi upp till vårt fantastiska rum. Det kallades visst för rosenrummet. J tog måtten på rummet då han tyckte att det var en perfekt storlek på ett sovrum med tillhörande badrum. Det blev ca 50kvm sovrum och 10kvm badrum.
Väl uppe på rummet hoppade jag i jacuzin på rummet. det kan aldrig bli för mycket med bubbel. Prick verkade gilla det med, för h*n sa ingenting under hela tiden jag badade. Det är så sant som det är sagt. När jag var lagom som ett russin släpade jag mig upp ur vattnet och la mig på sängen en stund för att ladda inför middagen.
När vi svidat om till våra finkläder, jag i långklänning och J i kostym gick vi upp till stora huset för att börja intagandet av mat. Först var det en liten tapasbuffe och fördrink. Sen var det en fyrarättersmeny med tillhörande vin/coca cola. Till huvudrätt var det den möraste köttbit jag någonsin har ätit. Mycket gott. Och till efterrätt var det både chokladkaka, glass och ananas. Kan knappt bli bättre. Mätta och belåtna gick vi till baren och att och beskådade alla som försökte dansa, och dem som faktiskt kunde det. Prick dansade på i magen. Verkar gilla musik. Hela magen dansade :).
Och vips var klockan 23.45. På med jacka och mössa och ut och titta på fyrverkerierna. De höll på i ca 5 minuter, och sen var det bra med det. Alldeles lagom . Inte som här hemma i stan där de börjar redan 18.00 och fortsätter till 03.00. Lagom kalla gick vi sedan in igen för att äta... igen. Då var det vickning med paj och laxröra. 01.00 gick vi och la oss, mätta och väldigt belåtna.
Sen var det morgon, och vad gjorde vi då, om vi inte gick och åt igen. Mat är gott, så är det bara. De hade världens godaste lemon curde som de hade gjort själva. Det är nästa värt att åka dt igen bara för den sakens skull.
Nu är vi hemma och ganska sega. Men det är väll så det ska vara på årets första dag. Imorgon ska J jobba och jag plugga. Tentan närmar sig med stormsteg.

Inga kommentarer: