söndag 20 januari 2008

God mat...

Igår gick vi ut och åt middag. Mycket mysigt. God mat och fantastisk efterrätt... jag älskar efterrätter. och förrätter med för den delen... Huvudrätter finns egentligen bar för att de måste, tror jag. Prick tyckte nog att mamma åt för mycket. För det blev ett himla liv i magen frammåt slutet av middagen. Vi buffade lite på varandra och tillslut lyckades jag övertyga prick om att inte ha fötterna rakt upp mot magsäcken, tack för det!

Natten var jobbig. Sover jättedåligt just nu. Känns som om jag är vaken hela tiden, eller drömmer. Och så fort jag ska vända på mig gör det ont i framfogen, men det är väll bara att vänja sig kanske, det lär ju inte bli bättre på ett par månader.... gilla läget. Tur att det bara är det som är jobbigt just nu, annars tycker jag att allt flyter på som det ska.

Idag var jag hemma for far och vattnade lite blommor, dem som det inte stog "inget H2O" på. Hoppas att det blev rätt. Letade även efter en pannlampa, som lyste med sin frånvaro. Sen åkte vi hem till J's föräldrar, där hanns mamma skällde på oss för att vi inte ringt och varnat innan, så hon kunde bjuda på mat.... Vad kan man göra annat än att sucka högt. Tittade även på den vagga som J's pappa har byggt. Jätte fin och något större än jag trodde. Men det blir jätte bra. Den ska bara tvättas av och byggas in en gungspärr så blir det perfekt.

Imorgon blir det skola. Fyra veckor med föreläsningar kvar, sen är det praktik och sen hoppas jag att prick tittar ut.

Inga kommentarer: