fredag 19 december 2008

Oj vilken dag

Vi började med att gå till BVC i förmiddags. Vi konstaterade att O hade gått upp i vikt trods att jag hävdar att han levde på banan, ris och luft i Thailand. Lång hade han blivit i alla fall. 3cm på 5 veckor. Det är bra jobbat.

sen bar det av till Hälla för att köpa en gran. Vilken pers! Först bestämma vilken gran man ska ha. Nja lite för hög, lite för vid, lite för sne.... som om man bryr sig när den väl är pyntad. Sen skulle granen packas, in i bilen. I bilen fanns den stora vagnen som skulle samsas med granen. Efter puffande, buffande, pysslande och kliande i huvudet fick jag i alla fall in granen i bilen utan att O fick granen i knät. Sen skulle granen ut osså... samma visa igen. Tur att jag är så envis och fick sova gott i natt.

Sen bar det av till J's jobb för att lämna O och sen åkte jag vidare till mitt jobb. Jag har nu gjort mitt första pass på i alla fall ett år. Skoj, lagom tungt och skönt att inse att jag inte har glömt så mycket. Ska bli roligt att göra ett pass "själv" på söndag.

2 kommentarer:

MMS sa...

Kul att ha dig tillbaka på jobbet! JObbar du dag eller kväll på söndag? Vi kanske ses, jobbar nätterna!

Annan sa...

*hua* Jag jobbar dag.... 7-15