tisdag 2 december 2008

Klarblå himmel

Idag är det fösta gången sen vi kom hit som det har varit klarblå himmel. Fördelen med att det har varit molnigt i en vecka är att vi har kunnat grundat vår solbränna ordentligt, och minska risken för att se ut som kräftor.

Vi har varit ute en liten vända i solen idag. J som annars blir kräfta så fort någon hotar med solsken är inte alls kräftliknande. Lite fler fräknar ön vanligt, men så snart de har vuxit ihop har han en snygg jämn bränna.

O är blek som vanligt. Målet är att få hem honom blekar än när vi kom hit och utan ett ända myggbett. Hitills har vi varit lyckosamma med båda målen.

Jag jobbar sporadiskt på mi bränna. Det blir nästan inget (läs knappt något) pressande alls. Menmen, lite färg har jag nog fått i alla fall.

Ang. J's mage så är den nu lugnare. Det finns hopp om att vi kommer att kommaiväg på äventyret på torsdag. Och har jag riktig tur kan vi ta oss till Raily eller Chicken island i morgon... håll tummarna tack.

Iiiiii... nu föll O ännu en gång och slog det lilla huvudet i betongen. Är det någon som kan buda ner en sån där snygg gå hjälm till honom. Kanske ska utveckla de där målen ang O. Blek, myggbettsfri och minimal antal bulot i huvudet. Stackars O!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Anna, du har fått en award av mig... Titta in på min blogg!