fredag 12 december 2008

Det börjar närma sig sitt slut

Det känns att vi har varit borta ett tag nu. Och faktiskt, så ska det bli skönt att komma hem .Det som vi saknar mest är lägenheten. Att ha mer än ett rum att bo i. Sen ska det bli skönt med lite ordentliga rutiner igen.

Visst kommer jag att sakna massor härifrån. maten, lugnet, människorna, vädret. Men jag kommer inte att sakna maten, människorna, lugnet och vädret. Det är lite tudelat det här. Men det fina med att resa bort, är ju att man får komma hem.

Idag har vi varit och hämtat vår dykutrustning på centret. Den blev snustorr. Skönt att slippa betala en masssa extra vikt för vatten. Sen har vi lämnat in alla smutstvätt, förutom O's, på tvätt. Allt för att slippa betala för smuts, och sen är det ju skötn att slippa börja med att stortvätta när vi kommer hem. Jag ska hämta min jacka/kavaj ikväll med. Ska bli spännande att se hur den blev. Blev den inte som jag tänkt mig åker den tillbaka till skräddaren så får han fixa till den.

Imorgon blir det en packadag. Jag ska ifs SPA'a i 2 timmar med (det gäller att utnytja faciliteterna fullt ut). Jag tror att det finns en risk för att väskorna blir tyngre nu än när vi åkte hem. Trods att vi nu inte tar hem 3 paket böljor, 3 paket gröt, 20 frp fruktpure, 42 burkar barnmat, 4 frp tvättservetter och en bilbarnstol (den skänker vi till dykcentret).

4 kommentarer:

Anonym sa...

Njut av de sista dagarna och välkomna hem.
Oscarabstinensen är svår.....
Kram Pappa

Anonym sa...

Ni verkar ha haft riktigt härliga veckor. Kan ju vara mysigt att komma hem lagom till jul.
Det har varit roligt att läsa om er resa och allt ni hittat på.
Kram åsa med david

Anonym sa...

Skönt att komma hem till vintern igen, vi har avnjutit en härlig prom i snövädret, så fint! Ska bli kul att träffa dig på måndag, saknat dig!!!

Kramiz Veronica

Freddan sa...

Så ni har eller skall åka hem nu.....jag kommer fara hem från Lilla Kina på söndag=).....ingen Jul för Fredrik i kina=)