torsdag 4 december 2008

Ett strå kortare

Igår gjorde jag det jag klippte håret hos en Thaländare som inte pratade engelska.

När jag var i Singapor för 4 år sedan klippte jga håret på en väldigt trevlig salong. De behandlade mig osm om jag hade hår av guld. Tvättade det försiktigt, masserade min håbotten, klippte, fönade, klippte fönade..... de höll på i två timmar. Det var billigt och jag har nog aldrig blivit så nöjd med en klippning som jag belv där.

Så igåt slog jag till och tänkte att om det bara blev häften så bra som i Singapore, så skulle det bli toppen. När mannen som skulel klippa mitt hår kom in i salongen kände jag docke en lite klump i magen. Vad har jag gett mig in på? nOch så började han att klippa, utan att ha tvättat håret först. Han klippte och skar och efter 12 min var han klar. Det ända jag tänkte var att "det var inte så farligt, det växer ut igen... ELLER HUR!?"

När klippningen var klar kom schampo tjejen. Hon pratade i alla fall engelska. Och hon kunde verkligen sitt jobb. Det cvar så skönt att bli schamponwerad och masserad av henne. Tvätten inkl fön tog 45min. När hon hade torkat klart och fixat till frisyren lite där frisören klippt snett (jag visste att det blev galet) såg det riktigt snyggt ut, och jag kände mig nöjd. Så nu är jag nyklipptoch fin och 520bath fattigare.

Visst är jag modig :)?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill se en bild på hur fin du blev, nu när du är 120kr och lite hår fattigare.
Kram Pappa