måndag 15 december 2008

Hem ljuva hem

Så var vi hemma. Så skönt att komma hem och falla tillbaka in i vardagen. visst det är mycket att fixa med, men det behöver ju inte betyda att det är jobbigt.

Resan hem gick strålande. Vi åkte 8 lokal tid från hotellet och var hemma i Västerås 19 lokal tid. Totalt tog resan, från dörr till dörr, 17 timmar. Och då var 11h och 45 min i luften. O var vaken mer än hälften av flygningen. vilket ifs inte var så kontigt med tanke att vi flög på dagen. Han skötte sig exemplariskt och var vår glade pojk ända fram tills vi hade landat och folk började busvissla. O hade då precis somnat efter mycket stök, och vaknade av ljudet och blev i princip otröstbar. Stackarn, han var ju jätte trött.

Packarna lyckades ha sönder min dykbag, så den gick vi och visade upp på arlanda. Axelrämmen gick av och locket har spuckit upp. Som tur är ramlade inget ut. Nu hoppas jag att jag får en ny, och att dykbutiken i stan är hjälpsamma och skickar fakturan till TuiFly.

O vaknade 02, 39 i natt och tyckte det var morogn. Vi försökte på alla tillåtna sätt att få honom att somna om, men det var lönlöst. J gick upp med honom och jag fick sova en stund till... till 04,30 då J skulle börja ta sig till jobb. Under morgonen fram till nu, har jag hunnit med massor.
  • Packa upp väskorna
  • Starta en tvättmaskin
  • Laga köttfärssås till O's lunch
  • Sortera min posthög
  • Söva O
  • Fixa 2009'års almenacka

Inga kommentarer: