måndag 1 december 2008

Dagen då doktorn kom till hotellet

J’s mage är ur spel. Trasig, kaputt, upprorisk. Idag ruttnade vi på den och beställde en doktor. Och jovisst kunde han tänka sig att komma. Självfallet till hotellrummet. Doktorn, som hette nått som liknade Pruttibangbang och kallade sig själv för ”the diarrea man”, visade sig att var en riktigt trevlig prick. Han lyssnade på J’s mage, konstaterade att det var en infektion, gav J en lista på mat som han får och inte får äta i två dagar, gav J fyra olika mediciner att äta (alla vid olika tider!), tog betalt och drog sig vidare till nästa patient, även den mad magproblem. Hur enkellt som helst.

O och jag bade en stund i poolen, men som vanligt gick solen i moln så fort vi hade bytt om och tagit oss ner. Aja, O plaskade glatt i alla fall. Han blir tok trött efter poolbandande och idag slog han på stort och sov i 2h efteråt. J var med honom på rummet under tiden och jag la mig på en solstol och fortsatte att läsa min bok.

Tanken var att vi skulle åka till Simillans imorgon och dyka, men jag ställde in det med tanke på J. Inte snällt att stänga in en massa människor i en minibuss i 2,5h tillsammans med en arg mage. Nej, så jag fixade istället så att jag får en 2 timmars massage i morgon. Sen får vi nog ta oss ner till havet med och bada en snabbis. Det är skönare i havet än i poolen , mycket varmare. Förhopningsvis är J’s mage i fas igen på onsdag, det skulle vara skoj att ta en longtail båt ut till chicken island. Stranden där ute ska visst vara fantastisk. Men vi får se hur det blir med det. Fört och främst ska magen och J komma överense.

2 kommentarer:

Anonym sa...

De har kanonmediciner. Jag provade på samma sak i Phuket i våras. Magen ville en sak, hela tiden. Dock inte samma sak som jag.
Kallade på doktorn som kom. Med sig hade han en sköterska och en kille som bar väskorna med mediciner.
Titta, känna på magen, tempen, spruta i skinkan och tvärstoppsmediciner.
Funkade sk-itbra (kul va?).
Krya på dig Janne!
Hälsar Kenneth

Anonym sa...

Åh fy! Men vilken tur att liten mår bra iallfall!