tisdag 23 december 2008

...och fortsättningen

... fast utan bilder.

Det blev en vända på stan. Jag fascineras över hur stressade människor är, och hur otrevliga dessa människor är. Jag kan inte annat än att le åt eländet. På stan inhandlades de sista klapparna (2st), resorb till O och mjölk till gröten.

Ja gröten ja. Jag har nu gjort ett storkok julgröt på 2,5l mjölk. Helt sjukt mycket gröt. Och jag brände den inte änns. Mattanterna i skolbespisningen skulle varit stolta. Under tiden jag kokade gröt passade jag även på att koka en omgång knäck. Ingen jul utan knäck. Jag har inte provat den än. Den står på balkongen (alias vårt extra kylskåp) och väntar på morgondagen tillsammans med fudgen och Rocky Roaden.

Sen har jag hunnit med en vända till på stan. Denna gång var det ännu mer stressade människor ute. Stackars människor. Apoteket borde dela ut gratis smakprov på Losec i samband med julen. Jag lovar att det skulle leda till en jätte ökning av försäljningen, men bäst av allt... det skulle leda till at människor var trevligare de de har mindre ont i stressmagen.

Jo på sista vändan på stan srang jag in på Guldfynd och lämnade lite julklappar, köpten en ulig tröja tills imorgon och hämta den underbara AntiPasto tallriken som vi ska ha till middag ikväll när O har somnat. J och jag har en liten tradition att vara antiJul kvällen innan julafton. Nått år har vi gått ut på resturang och ätit, förra året (då O var Prick) åt vi oxfile med ugnsbakad potatis och massa god sås och i år blir det altså AntiPasto. GOTT!

Sen har vi även hunnit med att snabbdamsuga av nedervåningen och J har städat arbetsrummet. Nu är det ända som återstår innan den stora dagen kan komma är att fixa i ordning köket så att alla får plats att äta där inne i morgon. Det kommer att bli en underbar dag imorgn! Och jag är inte ett dug stressad. Jag älskar lugna jular!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad mycket du hunnit med.
Tack för proviva-tipset, den är inhandlad men inte testad än.
God jul!!