måndag 27 april 2009

Lön och blod

Det kom blod!!! O ramlade (antar jag, jag hörde bara skriket) och slog i näsan så illa att det började blöda. Jag kan nämna att även små näsor kan blöda mycket. O var upprörd så klart och jag var fundersam över varifrån blodet kom. Ungefär samtidigt som O lugnat sig lite kom jag fram till att det bara blödde från näsan, inte munnen *tur*.

Ny lönerna i för i år är klara för sjuksköterskorna på barnavdelningen. Jag fick *hör och häpna* hela 2,7% i ökning... Nöjd? Nepp! Förvånad? Nepp! Spontant känner jag att det var väll en himla tur att vi strejakde förra året. För tänk vilken skillnad det är på inget och 2,7%. HejjaHejja!

J är i Finland tills i morgon kväll. Tyvärr var bilen tvungen att följa med. Det innebär att jag kommer få promenera fram och tillbak atill Pigga Barn i morgon. Jag har även misslyckats med att hitta en barnvakt till O på kvällen, så till han sglädje kommer han få vara med och gympa. Lilla H har ifs lovat att passa O under första klassen. Kankse vill stora V passa honom under andra klassen. Det tåls att förhandlas om.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att lille O har en barnsjuksköterska till mamma när olyckan är framme, det vill mina barn också ha!

Du måste bara visa bilder på nya lyxåket sen! :)