tisdag 27 maj 2008

God morgon!

Ännu en dag som mamma. Börjar nu att inse att det aldrig kommer att ta slut. Mammandet kommer bara att ändras och utvecklas. Jag kommer ju inte behöva nattamma i all framtid. Jag hoppas även att han lär sig några fler bokstäver än ääää och oooo. Visst,det kommer säkert inte att bli lättare att vara mamma, men det kommer nog bli roligare, inte för att det inte är roligt just nu, men ni förstår säker hur jag menar.

Just nu ligger O på mage på filten och äääää'ar. Han är nog trött, men vill inte somna. Man kan ju missa något. Ska försöka ta oss ut på promenad snart. Solen skiner och det är bara några få moln på himlen. Det är svåt att hitta motivation att gå ut vissa dagar. Jag är numera aldrig jätte pigg och blir därför ännu mer svår att motvera. Men jag måste ut. De där extra graviditetskilona måste bort, och det ända sättet att få bort dem är att röra på sig. Sen mår ju huvudet lite bättre av att komma ut med.

Inga kommentarer: