torsdag 15 maj 2008

Föräldragrupp del1

Var på första föräldragruppen idag. Jag kände mig inte riktigt hemma i gruppen. Vi var 5 mammor och J. Stackars J, han hade det inte lätt när de andra mammorna började lätta sina hjärtan. De pratade om allt från om man måste rapa barn och att de inte får sova. Om rön som hela tiden ändras så man inte vet vad man ska tro och göra. (Var tog det sunda förnuftet vägen???) Ett av barnen var jätte förskylt och jag ville bara spola den lilla näsan med koksalt och köra runt i topz i den. Jag erbjöd mamman lite renesans men hon ville inte ge det, han fick ju det i morse. Jag stönade fram att det är bara koksalt och att man kan ge det hur många gånger som helst per dag... jag ska fortsätta gå på gruppen, det kan ju bli bättre.

Sen blev det lunch med ett gäng kollegor. Så roligt att träffa lite vettigt folk. O satt i sjalen och beundrades av ett äldre par vid bordet bredvid. Maten var god, speciellt pannkakorna.

Resten av eftermiddagen spenderades i soffan. O har ätit och sovit och jag har surfat och bara varit. Det är skönt att bara va!

Inga kommentarer: