torsdag 12 januari 2012

Vardagen

Så var dte vardag. O är på dagis på förmiddagrana och jag och R håller oss hemma. Det blir en promenad med elvornas mammor och pappor en gång i vecka, det som vi har planerat. Men sen flyter förmiddagrna bara på. Jag gör så lite som möjligt. Tvättar en tvätt, städar undan julen, bakar bröd myser med R när han är vaken, funderar kring inredning av huset, lagar mat, ringer de där samtalen...

R är solstrålen själv. Han ligger och snackar, ler, spratlar, blir arg när armarna inte gör vad de ska. Vi var på BVC i tisdags. 5800g tung ocg 60cm lång. Precis som det ska med andra ord.  Vi har även provat att storhandla jag och R. Jag hade R i sjalen och plöjde mig fram på ICA. Det gick väll sådär. Men planen är att göra det igen. Träning ger perfektion.

Snart har jag gått ner till  inskrivningsvikten, alltså -20kg sen förlossningen. Det känns skönt. Sen ska jag bara ta tag i de där kilona som jag han lägga på mig innan inskrivningen. Kroppen ser visslerligen inte ut som vid ingskrivningen. Höfterna är stora och påsen på magen är pösig. Men men, det är ju bara 7v sen R tittade ut.

1 kommentar:

en matsked grejer sa...

Hej kompis! Minus 20 på sju veckor.... wow! Vi måste få till den där fikan snart -börjar få lite Anna-abstinens :)
KRAM Cecilia