torsdag 26 januari 2012

Torsdag = känner sig fin

Vissa dagar vaknar man och  känner sig fin. Idag är det en sån dag. Jag har verkligen inte gjort något annorlunda emot till exempel igår morse. Det kanske har att göra med att jag sovit gott, inte känner mig stressad och bara är lagom nerkräkt av lilla R.  (Vilken byst jag ser ut att ha!).

Jag och O kramades och pussades innan han åkte till dagis idag. Jag behövde det. Jag tror och hoppas att O har glömt gårdagens trauma. Fast det är inte helt säkert vilket gör att jag känner att jag måste vara extra pedagogisk ett par dagar framöver. Just nu räcker inte "good enough".

Onsdag = säga något helt fel, känna sig dum!
Jag sa nått mycket galet till herr O igår. Jag blev så rött på han beteende och att han inte lyssnade. Han gick där med sin tunga utanför munne och gjorde fula miner och dummade sig. Då kläcker jag ur mig "dra in tungan NU, annars klipper jag av den", och samtidgt som orden kom ut ur min mun så förbannade jag mig själv. Vad sa jag? Det där gick emot alla mina principer. SKIT! O blev jätte ledsen och drog in tungan snabbt. Den tröstade jag och lovad ydrt och ehligt att jag aldrig ska göra något som gör ont på min herr O, allra minst klippa av någon tunga. Vi pratade endel om att man måste lysnna och att även mammor kan bli arga, ledna och besvikna. Att även mammor ibland kan säga saker som är fel.

Fy vad ont det gör i mammahjärta. Och jag är så himlans besviken på mig själv. Jag förstår att O blev både rädd och ledsen.

Inga kommentarer: