lördag 21 januari 2012

Lördag = äventyr

Idag var det dax att gå ner till stranden för att se om isen hade frusit på. Och se det hade den gjort. Vi höll oss vid stranden. Jag vill inte gå längre ut på isen än jag vet att jag bottnar. O fick prova att åka skridskor. Han är så söt när han ska åka. Han går fram på isen med armarna rakt ut som ett flygplan för att hålla balansen.  Efter 10min tröttnade han och ville gå på isen istället. Klart att han fick det. han fick dock behålla hjälmen på sig.

Hemma ign fick jag ett  ryck och fick för mig att vi skulel göra rent avloppet i köket. Vilket meck det var. Riktigt krångligt att få loss alla rören. Rören var dessutom väldigt "plastiga" och kändes som om de kunde gå sönder för minsta lilla. Lilla R sov under hela prcessen och herr O bestämde sig sent om sido att dte nog var roligare att dega än att vara ivägen för sin mor och far.

På kvällen  gick J och vilade en stund. Han har en jätteförskylning på gång igen. Under den timmen han vilar hinner jag med att prata med mormor, laga middag bada O och R (han har vuxit ut badbaljan!!! Helt sjukt vad lång min lilla är.) och själv ta en dusch. Helt makalöst effektivt!

Nu bygger de stora pojkarna legotåg och R har just somnat igen. Han är så söt när han ska somna. Då kardar han med  händerna precis som en katt kardar när den spinner.

Inga kommentarer: