fredag 20 januari 2012

Fredag = sol

Idag strålar verligen solen på oss. Jag, herr O och lilla R har spenderat förmiddagen utomhus. Vi tog en promenad förbi kompisen och lockade ut dem med. Mellis i lekparken och sen fullt ös. Herr O och kompis skottade av altanen i lekparken, de lekte kurragömma med föräldraassistans och bråkad elite om vem som skulle leka med vad.



Jag köpte en  ny bakbok, Enklare bröd, i veckan och provade att sätta en deg igårkväll. Det är bara sådanadär jäsa-över-natten-recept och några surdgsrecept. Bakade av brödet i morse och jag måste säga att dte blev riktigt bra. I detta bödet jag bakade idag var det bara 3g jäst. Så det är nästan en surdeg enligt mig. När jag har blivit kompis med de här jäsa-över-natten-recepten ska jag nog våga mig på att baka en riktig surdeg.



1 kommentar:

Lisa sa...

Åh ser ju jätte gott ut, dela gärna med dig av receptet!! Hoppas allt är bra med dig och familjen och att vi kan ses snart!! Kram Lisa