söndag 22 januari 2012

Söndag = snor och två månader

 För nästan exat två månader sedan föddes lilla R. Jag ältar fortfarande förlossningen inom mig och sörjer hårt att den var så hemsk som den var. Men jag jag är oerhört lycklig att R kom till oss.


O meckar. Han och pappan har byggt en motor på morgonen. Vaddå att den lilla elektrikern är från 8 år. Det funkar för en snart fyraåring med. I morse han även O och pappan med att gå igenom nord och sydpoler på magneter. Det dröjer nog inte lång tid innan O klår mig i fysik... Just nu sitter herr O på golver och bygger med en IKEA byggsats. Det ska bli ett flygplan. Kansmke inte helt enligt ritningarna, men inte långt ifrån.

Här inne brinner det snorpapper... både herr O och J är förskylda igen. Jag undrar vad det är som bara går runt runt här hemma. Jag och lilla R håller oss friska för tillfället. Men det är väll bara en tidsfråga innan vi åker dit igen.

Inga kommentarer: