söndag 29 januari 2012

Söndag = slomotion

Jag fick feber i natt. Eller nja, jag motade den i grinden när jag kände att den var påväg. Länge leve ipren. Herr O toppade även febern i natt. Het som en kamin, frussen som en utstängd katt. Stackarn. Lilla R har haft en toppen natt.  Somnade vid 22 och vaknade och ville äta vid 03.30. Underbart. Dte ä rsom om han kände på sig att vi behövde all sömn vi kunde skrapa ihop.

Idag håller vi oss inne. Solen strålar utanför och igenterligen är det en toppen dag för pulka och skridskor. Men mår man dåligt så gör man. J sk adess utom åka bort i morgon och blir borta till tisdag kväll/natt. Sen ska dessutom ha kunder på onsdag, så om jag ska fixa tre kvällar själv här hemma så krävs det att jag är på topp. Så nu kurerar jag mig på soffan med choklad och kaffe. Njuter av solen som fulkomligt strålar in i vardgasrummet.

Förövrigt har vi nu gått upp en storlek till på lilla R's blöjor... 5-8kg. Han är bastant min långe herre.  Han hittade handen i förrgår. Det var så roligt att se när han liksom låg och studerade den länge som "Aha, är det det jag har där!". Han har mer och mer kontroll över händerna. Fötterna därimot gör som dem vill.

Inga kommentarer: