söndag 24 maj 2009

Tomten

Vi har nu "fått" en tomt att förvalta. På denna ska det bli ett litet hus är det tänkt. Jag har aldrig byggt ett hus tidigare, och inte häller J. Så detta kan bli mycket intressant. Idag har vi i alla fall gått igenom en HÖG med huskataloger och markerat hus som vi kan tänka oss att bo i. Nu återstår att stämma möte med alla dessa leverantörer och se om de kan kan bygga det vi vill ha. Ett hus med väggar är j inte så svårt att bygga, men sen är det ju allt som är i väggarna som är det kluriga och hur dessa väggar ska stå, på vad de ska stå och hur det de står på ska stå... Jag hoppas verkligen att vi kan få detta på totalentrerenad, annars vet jag inte hur det ska gå. Om jag får leda detta bygge kan det bli hur galet som helst...

Nej, min roll blir att vara den okunniga och mycket krävande kunden... det borde jag vara bra på.

Inga kommentarer: