torsdag 7 maj 2009

Lätt irriterad

Igår kom vagnen som jag så länge har suktat efter. Men det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Det blev en av modell 07/08 istället för 08/09. Jag blev skit arg när jag upptäckte detta. Kokade av ilska. Men sen la det sig, som det brukar göra, och idag är jag bara irriterad över att klädseln luktar lite skumt. Just lukten tror jag beror på att vagnen kom paketerad i en GROV plastsäck.

Egentligen skiljer det inte så mycket mellan modellerna. Den senare har lite djupare liggläge och garantin följer vagnen, inte ägare. Men det där med garantin vet jag inte riktigt vad den är värd just nu, då UJ har blivit uppköpta av Phill och Teds (jag kan förklara senare för er som inte förstår).

Men nu står den i alla fall där, O's nya vagn. Den är grön och fin och väntar på att köras. Klädseln är fortfarande blöt efter at jag tvättade den igår. Så den får nog inte följa med till Gbg. Vagnen är otroligt lättkörd, nästan så lättkörd att den inte känns som en riktig vagn. Den är tom lättare att köra än resevagnen (Acta Graco Mirage).

Så nu återstår bara problemet om vilken vagn som sk afölja med till Gbg. Brio'n är bra för på den kan jag packa en MASSA grejor. Graco'n är bra för att den är liten och smidig och tar upp lagom stor plats på tex Universeum... Detta krävs att funderas lite på.

3 kommentarer:

MMS sa...

Men hur kunde du få en äldre modell? Då måste du ju få ett bättre pris!

Hoppas att ni får det trevligt i Gbg.

åsa sa...

jag håller med MMS, visst fick du ett bättre pris när det var den äldre modellen!?
Jag har en UJ, modell ännu äldre, och trivs sååå bra med den. Hoppas O trivs med den.

Anonym sa...

Samma sak hände här! Jag vet inte om Bee har olika årsmodeller men när jag tog bort sitsen såg jag att den är tillverkad 2007!!! Jag antar att jag min idiot får skylla mig själv som inte kontrollfrågade i butiken, jag utgick bara från att det var en 09:a. :(
Hoppas att ni ska fortsätta trivas med vagnen i allafall och att lukten försvann i tvätten!