lördag 2 maj 2009

Om att packa

Imorgon åker J till Göteborg och jag och O hänger efter på torsdag. Jag tänkte vara lite smart och packa en väska redan nu och skicka med J, då jag och O tar tåget ner. Men det är sååå svårt. Till mig själv är det i alla fall hyfsat enkelt, men till O *suck*.

Det var så praktiskt när han var mindre och jag packade ner allt som fanns på skötbordet i en badbalja, då visste jag lixsom att allt var med. Jag slängde in baljan i bilen och åkte dit jag skulle. Mycket smart!

Men nu är det en annan femma. Dels har han mer grejjor, och sen behöver han mer än det som finns på skötbordet, och ja, jag tror inte tågvärdarna uppskattar att jag komemr med en överfull badbalja på tåget. Jag har nu i alla fall gjort ett försök och få ihop det som kommer tänkas att behövas. Som tur är så är det bara Göteborg vi ska till. Jag vet att det finns en klädaffär mittemot hotellet och en konsum på samma gata. Allt jag har glömt kommer alltså finnas att tillgå. Men jag vill ju vara en god mor och kommaihåg allt...

Inga kommentarer: