lördag 23 maj 2009

Rom tur och retur

O badar i en fontän i Pincio

Så var vi hemma från 5 underbara dagar i Rom. Vi åkte ner i måndags em och kom hem i natt 03.00. Vi har haft det underbart. Vi bodde i en underbar lägenhet som låg mitt i smeten vid ett litet torg. Det tog oss 25 minuter att gå till Vatikanstaten, 10min till Piaza Navona, 15min till Colosseum och 1min till Piaza Fiona. Vi kunde inte ha bott bättre.

Maten i denna stad är helt otroligt underbar. Dat varlänge sedan jag åt så gott. Alltign har varit mycket vällagat och smakrikt. Något dyrt kan tyckas, men är man i Rom så är man. Som vanligt när det blir varmt så slutade O att äta, men jag förstår honom. Jag var inte heller så sugen på mat mitt på dagen då det var närmare 35grader i solen. Han har levt på yohurth, frukt och gröt och hinkvis med vatten!

Vädret har som sagt varit strålande, nästan för strålande. Alla brände sig, tom M, som är mycket försiktig med solen, fick lätt rosa axlar. Temperaturen mitt på dagen låg runt 35grader. På kvällarna var det dock mycket behagligt.

Vi har haft ett par underbara dagar i Rom med ett förstklassigt sällskap, även kallad släkten. Jag lovar att vi kommer åka tillbaka.

O i samtal med en huvudlöskvinna i Palatino



1 kommentar:

maritess sa...

välkommen hem gums! :D Ringde dig i fredag och kom på sekunden efter jag lagt på att ni var utomlands! :D Förstår att ni haft det superbra. Vi får höras snart!