söndag 2 november 2008

UnderBara Barn Mässan

Idag har jag varit i Älvsjö med mormor och T. Det som lockade var underbara barn mässan. Skoj att gå omkring och titta på allt nödvändigt, livsviktigt och annat strunt. Sen är det alltid skoj att träffa hysteriska sälgare (läs: försäkringssäljare) som vet bäst. O fick stanna hemma med J. Det var nog ett smart drag. Det var ganska trångt med vagnar och ljudnivån var inte direkt dämpad. O och J hade definitivt en mycket roligare dag hemma än vad de hade haft på mässan.

Mitt "mission" på mässan blev att samla påsar... med innehåll... T och mormor hade väldigt roligt åt mig och mina påsar. Men är man på mässa ska alla erbjudande utnytjas. Speciellt dem om gratissaker
Jag kom ifrån mässan med följande...
  • Fruktpureer 4x3st (gratis). Bra att ha i skötväskan som nödmellis
  • 3 burkar mat till O (gratis). Går ALLTID åt
  • 5 st festisar (gratis)
  • 2 st nappar (gratis). Perfekt då vi har ett stort nappmonster hemma.
  • En snuttefilt (gratis)
  • Fisher Price skallra (gratis).
  • 2 st tvättvantar i form av djur (gratis).
  • Förkläde (gratis). O ska lära sig at baka bullar till sin mor.
  • 2 st tandborstar (gratis). O har ju två gaddar som måste borstas morgon och kväll.
  • Blöjor i massor! (gratis). Inkl badblöjor... mycket skeptisk!
  • Tvättlappar (gratis). Ner med dem i skötväskan.
  • Reflex (gratis).
  • 3 st haklappar från Me and I (gratis).
  • Weleda blandade miniprodukter (gratis). Oxå dem rakt ner i skötäskan
  • Body och byxor till O från blingo. Kunde inte låta bli när de hade så glada färger.
  • 2 st nappflaskor. O gar tuggat sönder några här hemma.
  • 1 st Munchies kopp. Perfekt till resan!
  • Rumpsalva och tandkräm till O. Förbrukningsvara.
  • Mössa till mig. Jag måste ju matcha min jacka.
  • Premunation på "Mama" (+ film och maskara). Min "lyx".
  • + några hemliga presenter ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jesus, vad du fick tag på mycket gratissaker...

Anonym sa...

Ja gratis är gott! Speciellt när man har föräldrapenning! :)
Jag länkar till dig också!