måndag 17 november 2008

Mastig gårdag

Igår gick vi från att ha haft en lugn och skön förmiddag till att köra på fullgas på eftermiddagen.

På förmiddagen så mös vi mest, läste lite böcker, försökte underhålla O (han börjar KRÄVA underhållning) och bara va.

På eftermiddagen var det dax för babysim och vi packade in oss i bilen för att åka den dryga kilometern till badhuset. När vi klev ur bilen möttes vi av STORA snöflingor. O tittade intresserat på flingorna. Och smakade naturligtvis på dem.

Det gick bra att simma. O dök, plaskade och sjöng med i sångerna. En halvtimme går aldeles för snabbt. När jag klätt på O efter simmet var det dax för mellis och sen avfärd mot ICA.

ICA är tråkigt. Det bara är så. Massa människor på samma ställe som uppträder enormt stressade. Som om det skulle gå snabbare att hansla för att man stressade. Jag och J ade varsin kundvagn, för nu skulle det storhandlas. Jag tror inte att jag har handlat så mycket på ett ICA någon ång i hela mitt liv. Men så blir det när vi envisas med att åka till ICA var 3dje - var 4de vecka *puh*. Vi handlade även all mat, blöjor och övrigt som vi ska ha med oss till Thailand när vi åker. Det blir en del kan jag nu konstatera.

Inga kommentarer: