måndag 10 november 2008

Min lilla fisk!


Visst är han fin vår lilla fisk! Det var bad igår som vanligt. O har nu (lite sent) förstått hur hans ska göra för att plaska. Och för att ta igen för all vatten tid som han ej har plaskat så plaskar han just nu mest hela tiden!

Helgen har varit speckad. På lördagen var jag på Pigga Barn och körde en klass med 3-6 åringar. Vilken fart! Vilken glädje! Så himla skoj! Hoppas jag får vara med på lördag igen. Sen bar det av till morfar för att fira farsdag. J stannade hemma och shoppade och bowlade istället. Söndagen gick åt till bad och ännu en resa fat nu till farmor och farfar där fardag firades igen. Det var tänkt att vi skulle storhandla efter det (det ekar merst överallt just nu) men ingen av oss orkade, så det blev mest frukosthandling.

Idag har vi varit på kyrkis. O viftade och sjöng med i sångstunden. Rikitgt roligt att se. Sen lev han arg med. För förstagången blev han arg när ett annat barn tog en leksak som han lekte med. Roligt att se! När O har sovit klart och även fått i sig lite mellis bär det av till Pigga Barn för personalmöte. Skoj! Det är ett så härligt gäng som jobbar där. Jag blir glad bara jag tänker på dem! Vi stärker inte bara barnens självkänsla, utan även varandras. Så himla viktigt, men inte helt självklart i alla sammanhang!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket fräckt kort! Har ni tagit det själva? På vårt babysim får man betala 300kr för ett undervattenskort, det tycker jag är lite väl dyrt... Borde kunna ta ett själv. Blev det någon glögg i helgen?

Anonym sa...

Hej! Förlåt att det dröjt så innan svar, vår dator är på lagning, därför är det dåligt med uppdatering just nu :-( Vad kul att du vill länka till min blogg! Ska genast länka till din, vad kul :-) Så fort vi får Internet igen ska det uppdateras... Kram

Annan sa...

Det är sambon J som har fotat. Han har ett undervattenshus så det blir en hel del bilder från baby simmet. 300kr tycker jag är lite väl saftigt.