söndag 30 september 2012

Söndag = spårvägsmuseet


Igår var jag, herr O och mormor i Stockholm. Herr O deklarerade på morgonen att han skulle vara ensam med mormor, och att jag fick gå i affärer.

Nu blev det inte så. Och tur för plånboken var kanske det. Jag gjorde ett seriöst försök på Åhlens, men nja, fokus var itne riktigt rätt, så det blev inget.

Vi blrjade med att åka tunnelbanan från Liljeholmen och in till stan. att köpa remsa är nu för tiden ett helt äventyr. Det slutade med att mormor sprang in på konsum.

Vi laddade magarna med hamburgare och senbegav vi oss till spårvägsmuseet. Där hängde vi i säkert tre timmar. Herr O som har varit där många gånger förr visade runt sin mor. 

Jag och herr O fick även äran att besöka teater Bambino och se föreställningen om lillasyster Kanin. Vilken upplevelse! Ja, teatern var fantastisk, men människan som "var" teatern var enorm. Hon satte standaren direkt med att placera ut alla i publiken personligen. Underbart! Alla barn och föräldrar borde nån gång uppleva denna människa.

Och sen var det leksaksmuseet. Där fanns riktigt gamla leksaker från 1900-talet. Och sen fanns det leksaker från när jag var liten! Hallå! Nu kan vi snacka om att spä på den där 30-årskrisen.

Inga kommentarer: