måndag 17 september 2012

Måndag = planerar för dagen

Så var dte måndag igen. Regnet fallet från himlen och det känns inte alls lockande att hänga i någon lekpark idag. Så det får bli kyrkis på förmiddagen. Grill-lunch här hemma efter det och sen lite kompislek här hemma. Innan vi packar in mig och herr O i bilen för lite gympa. Eller jag ska inte gympa, jag ska ta mig runt i spåret i en tackt som är snabbare än att gå...

Helgen var ljuvlig. I lördags tog vi en promenad ner till cafet och åt glass. Herr O fick bästa glassen med både grädde, jordgubssås och parasoll. Bara sådär, det kallar jag service. Sen tog vi en promenad genom parken. De små kalvarna var mycket nyfikna och lilla R var lyrisk över att de var så nära. Han gillar kor min lilla R.

Igår var höjdpunkten komisen H's 4årskalas. Herr O hade laddat hela morgonen. Han ville vara extra fin och fick därför nagellack, guldglittrigt. Och sen var det ju slipsen. Man ska ha slips på kalas mamma. Och paketet. Jag lämnade herr O och hämtade honom 2 timmar senare. Trött och lycklig. Och framför allt mätt.

Inga kommentarer: