tisdag 8 maj 2012

Tisdag = att bli varm i hjärtat

Pappa J var ju ute på en liten tripp igår. När han var ute och flanerade sprang han på en pralineria, och vips så hade en shoppat med sig en ask med hem. Det värmer ett trött mamma hjärta. det rä de små grjorna som gör det.

Idag ska vi till BVC för vikt och vaccination och läkarundersökning. Jag tror dock att vi hoppar vaccinationen då lilla R fortfarande har feber. Natten var jobbig för R. Mycket hosta och segt slem. Det ända som löser slemmet är att amma. Vi försökte med lite gröt i morse, men det ratades totalt. Vilket jag förstår när han är tvärtjock i näsan.

Herr O studsade iväg till dagis idag. Han älskar verkligen sitt dagis. idag skulel han visa kompisen H att han kan snurra et helt varv på hälen och sen hoppa direkt efter. Vilka planer han har mitt stora hjärta.

Herr O har börja oja sig över at alla byxor är för korta i benen, och för stora i midjan. Så igår lurade in herr O på en klädbutik. Han skulle själv få välja ett par byxor. Han hittade ett par jättefina hallonröda chinos som han föll för. Och javisst, klart att han får det! Jag tänkte att vi köper ett par 104 till honom, han är ju ändå 98 lång. Men när jag tar upp dem så inser jag att de är enorma i midjan, eller inte onormalt enorma, men för herr O alldeles för stora. Så det fick bli ett par i stl 98, även dessa stora i midjan. Men efter lite fixande och trixande med resorer så sitter de i alla fall uppe på honom.