tisdag 22 maj 2012

Tisdag = 6månader

1 månad gammal
6 månader gammal


Idag, om sisådär en timme, fyller min lilla R 6 månader. Jag får fortfarande ont i magen när jag tänker tillbaka till hur jag faktiskt mådde för exakt 6 månader sen. Men nu med facit i hand känns det ändå ok. Jag fick ju världens finaste R.
Jag har försökt att fota lite porträtt nu på morgonen, men ljuset är inte tillräkligt ljust. Vi får helt enkelt vänta med det till i eftermiddag.

Vi missade att ge R gröt igårkväll. Han fick lax och potatis tillsammans med oss andra vid middagen. Och sen var hen helt sonika för mätt för att äta gröt två timmar senare. Natten blev väll varken sämre eller bättre på grund av missen. Jag tror att han fick amma två gånger under natten, men jag minns faktiskt inte riktigt.

Planen för idag är att foto lilla R igen, köpa sandaler till herr O (han tittade drömskt på mina igår och sa att sånna vill jag oxå ha mamma), äta mjukglass, steka pannkakor (den amerikanska varianten, den går enklast), leka ute och bygga lego inne. Pappa J är på användardagar (hoppas han bär flugan som han lovade) så han kommer inte hem förens i morgon. Men vi sk anog reda oss pojkarna och jag. Och går allt överstyr fyller jag badkaret och senblir det långbad.

Vill ni se videon maila mig så får ni en inbjudan.
Detta kräver dock att ni har ett youtube konto.

Inga kommentarer: