onsdag 23 maj 2012

Onsdag = SOL och utvilad


Vi kör en hemma dag idag här hemma. Pappa J är ju som bekant på jobb i annan del av landet. Igår vid nattning bestämde sig lilla R's mage för att göra dunderont. Han skrek, skrek och skrek. Herr O gömde sig på sitt rum. Tillslut fick jag lilla R att komma till ro efter tuttande, pruttande och sjungande. Då var det dax för nattning av herr O. Spruta, pyjamas och blixten mcqeen boken. Och sen det obligatoriska kvällsmyset. Det ovanliga var att även jag somnade. Och vaknade igen 22.30. Då gick jag raka vägen in i min säng och somnade om. Tra amningar senare vaknade jag 06 och kände mig faktiskt utvilad.

Jag är så oerhört tacksam för att min O är den trygga lugna unge som han är. Hade jag haft otur så hade båda pojkarna tjorvat samtidigt, men inte min O. Han lunkar lugnt in på sitt rum och leker. Min finaste O.

Just nu byggs det tågbana. Lilla R hjälper till på sitt sätt. Det kan bli en bra dag idag, jag känner det. Både lunch och middag är planerad och nästintill tillagad. Tvättmaskinen är startad. Solen strålar. Pojkarna mina är glad och nöjda. Och jag är utvilad. Det börjar bra det här.

Inga kommentarer: