måndag 28 maj 2012

Måndag = vilken natt

Vilken natt i natt. Herr O var upprörd över att dte inte blev någon bok läst på kväleen och probsade därför på att vi skulle läsa blixten mitt i natten. Lagom tills han hade lugnat sig så vaknade lilla R och körde en snutt och prutt natt.

Och skrik med. Han skrek och grät. Magen var boven. Buffa rumpa, hjälpa till att prutta, snutta lite. Somna om, sova i två timmar och sen hela racet igen. Jag är helt klart trött idag, trött men harmonisk.

Herr O är lite seg idag och lilla R är mycket trött, och sover mest. Vi får se hur de är ikväll bröderna. Och det ska bli spännande att se hur pigga föräldrarna är. Tur att det fanns färdigrullade köttbullar i frysen så jag inte behöver fundera allt för mycket över middagen.

Vi har varit ute en sväng på morgonen och planerat ner 2/3 av de gullviveplantor som jag fick med mig hem från stormormor igår. Vädret idag är varmt med svalt, helt klart skönt med omväxling.

I brevlådan idag damp det här ner. Mammalyx. Tidningen får jag för jag svarade på en enkät och krämerna fick jag för att jag har handlat varor från Style by Box. Helt gratis, vilket känns ännu lyxigare.

Inga kommentarer: