fredag 20 februari 2009

Tankar en morgon

Är det ok att säga att man inte orkar? Hur länge är det ok? Är det ok att bara vara? Är det ok att tycka att allt just nu känns jobbigt? Är det ok att inte veta varför? Är det ok att tänka att det inte riktigt blev som man hade tänkt sig? Är det ok att vara besviken över det? Var går gränsen för "good enough"? Är det någon som någonsin kommer knacka på axeln och säga att "det där gick väll åt skogen"? Eller kommer nån säga till innan? Är det ok att tycka att det är jobbigt att vara vuxen....

Och nej, jag är inte påväg in i nån vägg.... jag är bara trött, less och allmännt förvirrad.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är ok att känna så!Vet precis vad du skriver om!Det är ok att känna att det där blev inte som man tänkt.Det är ju ibland så!

H sa...

Det är helt OK! Jag börjar lära mig att inget blir nånsin som man tänkt sig, men det kan bli bra ändå... Men man måste få vara less trött å sur ibland, så man kan få vara glad sen :-) Fika nästa vecka så vi hottar upp oss! Kram

maritess sa...

Så klart att det är helt ok vännen! *kramar* Om du behöver prata så finns jag bara ett litet telfonsamtal bort eller så har jag gått kaffe eller te och muffins med! Gillar dig precis som du är och för att du är du!

Anonym sa...

Så skönt att läsa att inte bara jag tänker så ibland. du är inte ensam och jag är säker på att du är mer än good enough! Kram!