tisdag 10 februari 2009

Handledande mamma

Visst skulle det vara smart om man fick en mammahandledare när man fick barn. Någon som tog med en på alla öppnaförskolor, visade hur man anmäler till dagis, nån som vet vilka caféer som är bra, någon som oxå är mamma ledig och kan guida en genom din ledighet. Nån med lite erfarenhet kring det praktiska som måste tas tag i när en liten kommer. Tänk om alla kunde bli tilldelade en handledande mamma, jag tror att det skulle vara bra för alla, inte minst mammorna.

Sen tycker jag att alla pappor skulle ha en handledandepappa med. Inte för jag vet om de skulle behöva det, men jag inbillar mig att det kanske skulle vara bra. Och det är helt ok att köra handlening i bastun med en öl. Inga konstiga regler här inte.

2 kommentarer:

H sa...

hej vännen! du har en award på min sida;-) kram

maritess sa...

Låter som en strålande ide tycker jag! Jag läste i metro idag där var det någon som tyckte att man skulle välja ett "gudpar" när man gifter sig med som man väljer gudförldrar vid ett dop. :D Lite samma tanke detta. Kram