torsdag 1 november 2012

Torsdag = Icke-tema

Sömn är ett ständigt diskussionsämne när man är småbarnsföräldern. Antinge sover inte barnen, eller så sover inte föäldrarna eller så hyllar man de barn som faktiskt sover hela natten.

I mitt liv just nu är sömnen är icke-tema.  Herr O är visslerigen hos mormor, men lilla R är helt klart hemma. Hans nya grej är att vakna på nätterna och inte vilja somna om, om han inte hamnar i vår säng. Ganska omständigt faktiskt. Inte nog med att barnet ska sova i vår säng, han ska transporteras dit oxå. Och att lyfta ett 12kg tungt barn, ur en spjälsäng, mitt i natten, kräver endel råstyrka och vilja.

Och sen inbillar jag mig at om jag lyfter tillbaka honom när han somnat gott så kommer han att sova i sin säng hela natten... varvid hela proceduren börjar om...

Sömn = icke-tema

Inga kommentarer: