onsdag 7 november 2012

Onsdag = IKEA


Så har onsdagen snart passerat. Pojkarna sitter i badkaret och jag tar mig lite tid med datorn. Såklart sitter jag 50cm från badkaret. Skulle ALDRIG få för mig att lämna badrummet när pojkarna badar.

Idag var det första gången för herr O med logopedgruppen. 7st barn som tillsammans med två logopeder ska träna på k/t. Vi föräldrar ska sitta bakom en spegel så vi kan se och höra vad som sker i rummet. Jag har ju lilla R med mig så jag valde att gå ut. Lilla R stör mest faktiskt.

Efter logopeden var det IKEA. Lunch, småland och shopping. Fokus på ramar till diverse foton och plancher. Sen blev det gardiner, stång och saxar med. Sen har IKEA en kampanj där de skäner 10kr per såld gosedjur till utbildningsinsatser för barn. Sen finns det även möjlighet att skänka gosedjur till barn som verkligen behöver dem. Såklart att jag hängde på. Två gosedjur (ett från O och ett från R) blev det, och de åkte sen ner i insamlingen till barn. Jag anser att alla barn ska ha ett gosedjur som de kan lita på. De behöve rinte mmängder med djur som barnen här hemma tenderar att ha, nej ett räcker, ett som alltid är med.

Väl hemma igen har vi lekt, byggt tåg, agerat tomteverkstad och ätit middag. Och nu badkaret.

Sen ska barnen sova, och mamman ska dricka IKEA glögg, äta pepparkakor och fundera över hur tavlorna ska hängas.

Inga kommentarer: