lördag 13 oktober 2012

Lördag = Hotel Transylvanien

 
 
Idag blev det bio. Mgroup PR & Event bjöd på galapremiär av Hotel Transylvanien. Det blev så bra som jag trodde, Detta är en såndär tecknad film som gör sig på bio. Känslan av filmen skulle inte bli den samma hemma i soffan. Storyn är den gamla vanliga, "filcka möter pojke, men ett förhållande är inte hel okomplicerat" men med ett nytt sätt att visa det på. Jag skrattade ofta åt de något vuxna och underfundiga skämten, så pass ofta att pojken brevid mig fråga om jag verkligen tyckte det där var roligt....
 
Jag är lite kluven inför filmer liknande denna. Skämten kan vara rätt råa och kräver en viss bakgrundförståelse för att förstås och vissa karaktärer kan vara rent ut läskiga även för vuxna (avhugna huvuden med ihopsydda ögon som agrer "Störej/var vänlig städa" skylt på hotellrummen). Jag skulle nästan vilja kalla den för vuxentecknat. Filmen är ifs från 7år. Men min åsikt är att man ska vara lite äldre än så när man ska se den på bio. Hemma i soffan funkar den nog för yngre, men där finns det å andra sidan chans att föra ett samtal med barnet om filmen samtidigt som den visas.
 
Mgroup PR & Event hade även fixat med godis och dryck. Det fanns en pysselhörna för alla barn och det bjöds på en goodiebag med produkter från bland annat Inreda.com, ballonger, rabatt hos Lekmer.se och en tablettask och infpo om bospar från HSB.

Inga kommentarer: