fredag 12 oktober 2012

Fredag = Bilder på barn


Här är mina söner. Lilla R är nästan på dagen 2månader gammal. Herr O något äldre.

På föräldrafikat pratade vi om hur snabbt man glömmer. Glömmer den där tiden som inte var för så länge sedan. Det är då jag tycker dte är fantastiskt att gå tillbaka och titta igenom alal bildmappar. För att på något sätt påminna mig om hur det var, och resan fram till idag.

Vi pratade även om bilder på barnen, studifoton och framkallningar. Vi har inga studiobilder på barnen. Alla bilder är tagna av mig eller J. På något sätt känns dte ärligare så. Vi får fram en bild med en historia, satt i ett samanhang. Inga "bli så snygg du kan på en bild"-bilder. Utan bilder från här och nu.

Bilden ovan är ett typexempel. Herr O vill oxå vara med. Vill oxå bli bekräftad. Vill göra som lillebror. Lilla R vll inte alls bli fotad igentligen. Han kissar även ner J's säng som agerar bakgrund. Hade det här varit en studibild hade herr O oxå varit utan tröja, hans hand hade legat på ett annat ställe, den där bakgrunden hade varit något själslöst och jag hade aldrig blivit lika berörd av bilden som jag nu faktiskt blir.

Inga kommentarer: