söndag 28 oktober 2012

Lördag = 30-årspresent

Igår var det dax för mig att få min 30-årspresent av mamma och syster. Shopping, middag och Törnrosa på Operan. Jag tog med mig mian pengar som jag fick som födesledagspenagar av svärmor och mormor, några presentkort och med sktet inställd på mig så gav vi oss ut i storstaden.

Vi laddade på Vetekatten. Bästa stället att fika när man har glutenintollerans. De har mycket att bjuda på, och allt går att lösa. Och de har benkoll på sina produkter.

Mätte och belåtna gav vi oss ut i löningshelgskaoset. Vi han med mique, PUB, indiska, HM, hm-home, Åhlens (typ samtliga våningar), granit, elgiganten (där syster reklamerade en 14 dagar gmmal telefon för 4'e gången. Efter konstuktivkritit och en mycket uppgiven syster, målinriktad syster och upprörd mamma lyckaddes vi få till ett hävtköp, även fast det i praktken skulle varit omöjligt enligt säljaren. Förstå att de skulle skicka en 14 dagars telefon på service, den har ju aldrig fungerat!), Luch, mq, Svenskt tenn, esprit, mq igen, lindex och en chokladshopp.

Middag intog vi på böffen. När de lyckats uppbringa en karaf, vilket tog en hel evighet, skålade vi i rödvin för en dag full av äventyr. Vi skickade in syster på toa för att byta o till dennya klänningen och sen begav vi oss till operan med händerna fyllda av shoppingpåsar. Tio minuter innan föreställning stövlade vi in och fyllde garderoben med kassarna. Vi fick ett personligt hörn i garderoben för vårt pick och pack.

Baletten var magisk. Eller den hade en trög start, men när de väl hade värmt upp så var det magiskt. Vi satt på andra raden, längst fram mitt för scenen. Perfekta platser. Ingen framför som störde.

Jag somnade ovaggad när jag landade i sängen hemma hos syster min.

Idag ska jag försöka få tag på en frisör som kan ta hand om mitt pinsamma rufs... vi får se om jag lyckats.

Inga kommentarer: