måndag 14 april 2008

Sol och regn, men mest sol

Dagen började som vanligt. Lilla O vaknade, ville äta, blev arg för det gjorde ont i magen, bajsade och dagen till ära, somnade om. Det betydde att jag kunde duscha i något så när lugnt tempo. Det blev en tre minutare i stället för en 1,5 minutare. Efter lite förmiddags mys blev det en långpromenad. Det var jätte fint väder när vi började gå., halvvägs kom ösregnet, och när vi kom hem såg jag ut som en dränkt katt. O märkte dock inget av vädret då han låg tryggt nerbäddad i vagnen. När vi kom hem tittade solen så klart fram.

Jag lagade lunch till mig och O satt i sjalen under tiden jag åt. Jag fick alltså äta i fred, så i fred man nu kan äta med en bebis på magen. Sen bar det av till BM och den obligatoriska efterkontrollen. Jag fick godkänt med beröm! Eller ja, jag ska börja äta järn igen, men det var väll inte direkt otippat. När vi lämnade BM började det så klart att tok regna igen. Ska man ta det som en omen?

Nu ligger O i sin vagga där uppe och förhoppningsvis sover han snart, så vi kan bädda vår säng som jag rev ur i morse. Varför verkar det alltid vara en så bra ide att tvätta sängkläderna på morgonen, och en så idotisk ide på kvällen när den ska bäddas igen...

Inga kommentarer: