söndag 6 april 2008

Aukton

Igår var det en far och fläng dag. Vi börhade med att åka på polisens cykelauktion och köpte en cykel till mig. Jag har aldrig varit på auktion tidigare, så det var riktigt spännande. Det fanns hur många cyklar som helst. allt från riktigt fina, till sådana som borde ha legat på tippen. Det var lagom mycket folk där typ 150 pers. O satt i sjalen och fattade inte mycket av vad som hände runt honom. Jag fick dock inte vara med så länge, då jag vann den första cykeln som ropades ut. Det blev en MBT med bakåttramp... hur ska detta gå. Jag ska sätta på en pakethållare så att O har någonstans att sitta och pimpa upp den med lite reflexer och lampor. Sen är den perfekt.

Efter auktionen åkte vi hem till J's föräldrar för att äta lunch och byta däck på bilen. Jag och O hann osså med en kort promenad. Det var dock kallt ute och jag frös endel om händerna. Så det blev inte en så lång promenad som jag hade hoppats på. Sen drog vi vidare ner till min far. Där åt vi grillat och spelade spel. Jag vann inte, tyvärr...

Vi var hemma vid 21.30. Vi var alla ganska trötta. O fick bada och sen bar det av mot sängen. O sov i sina tre timmars cykler och jag var trött som tusan när han vaknade... varje gång. Idag är det en dag på soffan. Det är så skönt att bara vara. J och O ligger i fatboyen och sover nästan. Det är härligt med helg.

Inga kommentarer: