torsdag 3 december 2009

Vita tak

Sitter i köket och tittar ut över hustaken. De är alldeles vita, precis som det ska vara i juletider. Tempen står på -2,6. Jag har inte varit ute än, men jag misstänker att det är en sån där bitande kyla ute som tränger in under kläderna. Klockan är 08:47 och det har varit ljust ute i ca 30 min. Om mindre än 6 timmar är det mörkt igen.

Idag ska jag och O gå hem till lilla J's familj. Det blir fika och julkortsfotografering. Just fotograferingen tror jag vi hoppar över. Jag la våra julkort på lådan igår, och det känns ju dumt att skicka ut dubbla omgångar. Men fika och lek blir det. När jag berättade för O nu på morgonen att vi skulle till lilla J så blev han jätte glad och skulle gå ut genom dörren på en gång. Just nu sitter han i vagnen och väntar på att vi ska rulla ut.

Det finns en anledning till varför jag vill åk utomlands till solen höst vinter. Bjuder på en bild från AoNang som togs för exact ett år sedan. Längtar tillbaka.

Inga kommentarer: