tisdag 29 december 2009

Världens Bästa Morfar

Det här är min morfar. Det finns stunder då jag önskar att jag kunde ringa till honom i himlen och fråga lite frågor och få lite kloka svar. Just nu undrar jag om det är OK att gjuta en grund när det är -15grader ute. Något annat jag undrar över är varför min mamma är så envis, stark och underbar. Vi kan ju inte skylla allt på mormor. Sen undrar jag varför han sprutade vatten på lilla syster och varför han gillade corneflakes när han blev sjuk. Och sen undrar jag hur han överlevde alla myggen när han var liten.

Jag och morfar brukar träffas ibland, i mina drömmar. Sist så talade han om för mormor att skinkan var slut. Vi träffades i deras kök. När jag träffar morfar så glömmer jag bort alla dem frågorna jag har och förundras bara över att han är så verklig. Han är fin min morfar.

Kom och hälsa på snart igen.

Inga kommentarer: