torsdag 3 september 2009

Shoppat till vintern

Det gäller att man är ute i god tid har jag förstått. Igår var O och jag ute på stan en vända. Jag tvingade honom att testa ALLA overaller som jag kunde hitta. Jag trodde att det skulle vara enkelt att hitta en overall som passade bra, men ack så fel jag hade. De flesta var jätte borde med tok långa armar. Jag hade tänkt mig att han skulle få en Reima (stl 80-92), men se det gick inte. Det fanns inte en ända modell som passade. Gick över till MikkLine (stl 80-92). De hade jätte långa ärmar. Lego... say no more... Det slutade med att jag köpte en Polarn och Pyret overall i stl 86. Så nu får den räcka hela långa vintern.

Passade även på att köpa en åkpåse till vagnen. Han är ju lite i en mellanålder för åkpåse, men jag kände att det kan vara bra att ha en. Det är skönt att slippa prångla på alla kläderna när man ska ut och promenera eller bara ner till ICA. Det blev i alla fall en Everest för fin fina 299kr. Jag har provat den i vagnen och den passade utmärkt.

Mössor och vantar har jag sen i våras till O. Jag pasade på att ladda upp när det var rea. Riktigt smart gjort av mig måste jag säga.

Så nu är det ända som är kvar att köpa till vintern skor. Men det får vänta en liten stund tror jag. Eller, ja, vi får se...

1 kommentar:

H sa...

jajamensan ute i tid är bra :) Stackars O som är sjuk, kanske ska ta och boka om våran tid nästa vecka då... :) Synd att du inte gillade reiman, för den är verkligen kalas, men pop blir nog bra det med ;) Vänta inte för länge med skorna heller tyvärr, då är det slut och så blir man galen på sig själv att man väntade... Kram