fredag 26 augusti 2011

Flåsar

Just nu flåsar jag mig igenom vardagen. Så fort det handlar om något som kräver någon form av kondition slår blåsbälgen till. Jätte jobbigt. Jag har trott att jag bara har mittt låga Hb att skylla på, men igår visade det sig ärr jag även ligger för hög i mina levaxindoser. Dett skulle kunna bidra till hjärtklapningen och det minskade flåset. Så nu ska jag ändra på dosern aigen.

Annars så rullar livet på för den gravida. Liten i magen, bebisen, växer så det knakar och lägger på sig muskler. Denblir starkare och mer viljestark för var dag. En hobby för tillfället är att trycka ut sin axen så hårt det bara går mot min vänstra sida. Detta gör att jag är lätt öm däröver. Bebis signalerar även tydligt om den inte gillar den ställning som jag befinner mig i. Inte så himlans lätt att finna en sovställning som är oss båda till lags.

O är jätteglad över sin bebis. Han överröser den med pussar ch kramar och berättar stolt för alla att han nu är storebror. Underbara unge! Bebisar är så söta.

Idag ska vi åka till stormormor och dela på en sten en gång för alla. Nu ska skiffern få sig en omgång! J får köra vinkeslipen och jag och O får hejja på. Helgen kommer att bestå av att bygga vedbod. Måst ju bli klar med den så snart som möjligt. Det är ju höst nu!

Inga kommentarer: