fredag 5 juni 2009

Om du inte röstar

Det är val på söndag om det mot förmodan skulle ha missat det. Till EU-parlamentet om du råkat glömma det. Och du ska rösta! Så det så. Röstar du inte så kan du ALDRIG klaga på de beslut som tas i EU, för du valde inte vem som skulle föra din talan. Du kommer aldrig kunna klaga på jordbruksstöd, längden på gurkor, den genemsamma brottsbekämpningen... Du borde dessutom behövs visa pass varje gång du reser, tulla för allt du handlar utanför Sverige, betala för att få vård i Europa och om du skulle vilja jobba i EU kan du glömma det med. Du är dess utom en skymf för demokratin. Demokratin är en rättighet, men enligt mig även skyldighet.

Jag struntar i vad du röstar på, bara du röstar. Du kan till och med rösta blank för att visa på att det inte finns någon som skulel kunna föra din talan. Men RÖSTA för Guds skull!

3 kommentarer:

Danne´s sa...

Håller med dig helt och hållet. Det är lika självklart som att betala tv-licensen...

Anonym sa...

Jag anmäler mig som en god medborgare, jag har redan röstat!

Pappa Kenneth sa...

Jag håller med dig fullständigt! Gör din röst hörd eller tala om att du inte kan bestämma dig genom att rösta blankt. Låt oss hedra och värna om demokratin där rösträtten är en av dess hörnstenar.
Farfar sitter däruppe och är stolt över dig.
Kram Pappa.